Resultaten

Wat leren leerlingen op onze school en wat gaat een leerling doen nadat de tijd op onze school erop zit? Er zijn verschillende mogelijkheden.

Basisvaardigheden

Rekenen, taal en burgerschap zijn belangrijke vakken om later zo goed mogelijk mee te kunnen doen. Daarom besteden we er veel aandacht aan.

Uitstroom

Waar kunnen onze leerlingen na school naartoe?

• Afgelopen schooljaar 2022 is 28% uitgestroomd naar dagbesteding, 63% naar arbeid, 9% naar vervolgonderwijs en geen naar zorg.
  • In 2023 stroomde 20% uit naar dagbesteding, 59% naar arbeid en 21% naar vervolgonderwijs.
  • De uitstroom varieert bij ons en is afhankelijk van tussentijdse instroom.
  • Onze ontwikkelingsplannen (OPP’s) kloppen voor 89% van onze leerlingen

Waar gingen onze leerlingen na school naartoe?

In schooljaar 2023 stroomden 54 leerlingen uit. Van deze leerlingen vond 9% een plek in het diplomagericht voortgezet speciaal onderwijs en 13% in het praktijkgericht voortgezet speciaal onderwijs. Deze cijfers verschillen van jaar tot jaar en worden sterk bepaald door de mogelijkheden van de groep leerlingen.

Kwamen onze leerlingen direct op de juiste plek?

We besteden heel veel tijd en aandacht aan het vinden van geschikte uitstroomplekken en we bereiden onze leerlingen goed voor. Maar liefst 89% van onze leerlingen zit nog op de plek waar ze na onze school naartoe gingen. Onze schoolnorm is behaald. Hier zijn we heel blij mee.

Klopt dit met wat wij van deze leerlingen verwachtten?

In het schooljaar 2022-2023 is 89% van onze leerlingen uitgestroomd volgens verwachting. Dat wil zeggen dat 48 van de 54 gingen naar de plek die twee jaar daarvoor in hun OPP stond vermeld. De landelijke norm van 75% haalden we.